نسخه مجازی (Virtual Version)

نسخه مجازی (Virtual Version)

پایگاهی جهت انتشار و اشتراک آموخته ها، تجربیات و علایق شخصی
نسخه مجازی (Virtual Version)

نسخه مجازی (Virtual Version)

پایگاهی جهت انتشار و اشتراک آموخته ها، تجربیات و علایق شخصی

راهنمای استفاده از وبلاگ

به نام خداوند بخشنده مهربان

همراه محترم وبلاگ نسخه مجازی، این صفحه حاوی مطالبی به صورت راهنمایی جهت استفاده هر چه بهتر شما از مطالب منتشر شده ی این وبلاگ است. عنوان مطالبی که در این صفحه توضیح داده شده اند شامل :

الف) راه های  ارتباط با بنده

ب) شیوه پیدا کردن محتوای مورد نظر


الف) راه های ارتباط

جهت برقراری ارتباط مؤثر با نویسنده مطالب این وبلاگ، هر کدام از راه های زیر را که راحت تر یافتید، انتخاب کرده و جهت دریافت پاسخ (بازخورد) خود به نکات بیان شده دقت کنید.

1) در انتهای تمام پُست های وبلاگ بخشی به عنوان ارسال نظر قرار داده شده است. به تصویر و توضیحات ذیل آن توجه کنید:

  • در قسمت نام، نامی برای خود وارد کنید؛ لازم نیست این اسم واقعی شما باشد. [وارد کردن نام الزامی است]
  • در بخش ایمیل اگر ایمیل فعالی دارید وارد کنید. حتماً دقت کنید که ایمیل شما فعال باشد (دسترسی داشته باشید) و آدرس آن را با دقت تایپ کنید.
  • اگر وبلاگ یا وبسایتی دارید که دوست دارید آن را با بنده به اشتراک بگذارید، در این قسمت آدرس آن را وارد کنید.
  • در کادر بزرگ نظر خودتان را تا حد امکان واضح و سلیس تایپ کنید.
  • کد را وارد کرده و دکمه ارسال نظر را بزنید. توجه کنید اگر ارسال نظر موفق آمیز بوده باشد پیغامی مبنی بر ارسال آن بلافاصله نمایش داده می شود. همچنین اگر خطایی رخ دهد، آن نیز هشدار داده می شود که در این صورت یک بار صفحه را refresh کرده و مجدداً نظر خود را ارسال کنید.
  • بخش هایی که در بالا با رنگ متفاوت مشخص شده اند برای ارسال نظر شما الزامی هستند [یعنی: نام، متن نظر، کد]

توجه : معمولاً نظر شما در کمتر از 48 ساعت منتشر شده و پاسخ داده می شود. شما باید مطلبی که برای آن نظر دادید را به نحوی حفظ کنید تا پس از انتشار پاسخ، آن را مشاهده کنید؛ برای مثال آدرس صفحه را در دستگاه خود save کنید یا صفحه را در مرورگر خود bookmark نمایید.


2) ارسال پیام

در طراحی سیستم بلاگ اسکای، ارسال نظر با ارسال پیام تفاوت دارد. برای ارسال نظر لازم است حتماً در ذیل یکی از پست ها نظر بدهید و بعداً برای مشاهده پاسخ، مجدداً به آن صفحه مراجعه کنید. ارسال پیام، نوعی ارتباط خصوصی است. زیرا که این روش امکان انتشار برای عموم بازدیدکنندگان وبلاگ را ندارد.

  • ابتدا از بخش بالا و سمت راست وبلاگ، درست در بالای عنوان وبلاگ، گزینه تماس با من را انتخاب کنید.
  • بعد به صفحه تماس با من، مطابق شکل زیر هدایت می شوید. در این صفحه پُر کردن تمام کادرها الزامی است. بنابراین اگر آدرس ایمیل فعالی ندارید، کلاً از بخش تماس با من استفاده نکنید. چون جواب شما، فقط و فقط به آدرس ایمیلی که تایپ کردید ارسال می شود. بدیهی است که اگر آدرس ایمیل را اشتباه تایپ کنید، بنده امکان ارسال پاسخ شما را نخواهم داشت.

توجه: همان طور که ذکر شد، این روش به نوعی ارسال پیام خصوصی است و در هیچ کجای وبلاگ قابلیت انتشار ندارد. پس اگر در این پیام سوالی مطرح کردید که احتیاج به پاسخ دارد و شما ایمیل فعال ندارید، پس بهترین گزینه آیدی پیام رسان های مجازی است. پس جهت ارسال پیام، فیلد مربوط به ایمیل را با یک ایمیل فرضی مثل example@yahoo.com پُر کنید و در متن پیام خود، آیدی و پیام رسان مورد نظر را مشخصاً ارسال کنید.


3) ارتباط از طریق پیام رسان ها

آیدی نویسنده وبلاگ در پیام رسان های تلگرام و ایتا : V2penman است.


4) آدرس ایمیل

ایمیل شخصی نویسنده مطالب : rashedaliyari99@gmail.com

ایمیل اختصاصی وبلاگ : virtualversion2020@gmail.com



ب) شیوه ی پیدا کردن محتوای مورد نظر

برای دسترسی به محتوای مورد نظر 3 راه وجود دارد. نکته مهم اینکه تمامی پُست های منتشر شده به دقت دسته بندی شده اند، در نتیجه در صورت دانستن دسته مد نظر، به سادگی و سهولت محتوای خود را خواهید یافت.

همچنین مطالب وبلاگ، به ترتیب جدید  به قدیم مرتب شده اند. یعنی جدیدترین پُست، بالاتر از بقیه قرار گرفته است. [پُست سنجاق شده استثنا است].

1. دسته ها

بخش دسته ها، همان طبقه بندی مطالب وبلاگ بر حسب عناوین آن هاست. در مقابل هر عنوان، تعداد مطالب منتشر شده نمایش داده می شود. با کلیک بر روی دسته ی مورد نظر، کل پُست های آن دسته برای شما نمایش داده می شود. این لیست نیز از جدیدترین به قدیمی ترین مرتب شده است.

اگر از طریق کامپیوتر از مطالب وبلاگ استفاده می کنید، بخش دسته ها در پَنِل سمت راست است. اما اگر با موبایل وارد وبلاگ می شوید به تصویر دقت کنید:

از بخش سمت راست و بالای عنوان وبلاگ، آیکون سه خطی منو را لمس کرده و در منوی باز شده به پایین بروید تا به بخش دسته ها برسید و عنوان مورد نظر خود را انتخاب کنید.


2) تگ های وبلاگ

تگ یا همان برچسب، قابلیتی است که در انتهای هر پُست و مرتبط با آن انتخاب می شود. اگر بر روی هر کدام از آنها کلیک کنید، تمامی مطالب وبلاگ که با آن برچسب نشان گذاری شده اند برای شما لیست می شوند.


3) کادر جستجو

در بالای قسمت آمار بازدید وبلاگ، کادری جهت جستجو در محتوای منتشر شده ی وبلاگ قرار دارد، که می توانید از آن استفاده کنید. باز هم خاطر نشان می کنم اگر از موبایل استفاده می کنید، ابتدا باید از منوی سه خطی بالای عنوان وبلاگ اقدام کنید و ...


امیدوارم مطالب ذکر شده برای استفاده بهتر از این وبلاگ، راهگشای شما بوده باشد.

موفق و سلامت باشید